Термінологічний словник


Термінологічний словник

Автоматизація звуку - один з етапів корекції неправильної звуковимови. Проводиться після постановки звуку. Правильна вимова звуку закріплюється в складах, словах, фразах, самостійному мовленні шляхом частого повторення і застосування спеціальних вправ.


Аграмматизм – порушення розуміння і вживання граматичних засобів мови.


Алалія – відсутність чи недорозвинення мовлення внаслідок органічного ураження мовних зон кори головного мозку у внутрішньоутробному чи ранньому періоді розвитку дитини. Розрізняють моторні і сенсорні алалії.


Амімія - відсутність мімічних рухів, спостерігається при парезах і паралічах.


Артикуляція – діяльність мовних органів, зв'язана з промовлянням звуків мови та різних їх комплексів, що складають склади, слова.


Артикуляційна гімнастика - підготовчі вправи, метою яких є вироблення правильних, повноцінних рухів артикуляційних органів, необхідних для правильної вимови звуків.


Аутизм - замкнутість, відстороненність від реального світу, занурення у світ власних внутрішніх переживань.


Афазія – повна чи часткова втрата мовлення, обумовлена локальними ураженнями головного мозку.


Афонія – повна відсутність голосу.


Брадилалія – патологічно уповільнений темп мовлення.


Гаммацизм – недолік вимови звуків г, гў.


Дисграфія – порушення процесу письма.


Дислалія – порушення звуковимови при нормальному слухові і збереженній інервації мовного апарату.


Дислексія - порушення процесу читання.


Дизартрія – порушення вимовної сторони мовлення, обумовлене недостатністю іннервації мовного апарату.


Заікання – порушення темпо-ритмічної організації мовлення, обумовлене судомним станом м'язів мовного апарату.


Каппацизм – недолік вимови звуків к, кў.


Контамінація - помилкове відтворення слів, що полягає в об'єднанні в одне слово складів, що відносяться до різних слів.


Корекція – педагогічний та лікувальний вплив, спрямований на подолання вад у розвитку дитини.


Логопедія – наука про порушення мовлення, про методи їх попередження, виявлення, усунення засобами спеціального навчання і виховання.


Ламбдацизм – неправильна вимова звуків л, лў.


Мутизм – припинення мовного спілкування з оточуючими внаслідок психічної травми.


Недорозвинення мовлення – якісно низький рівень сформованості порівняно з нормою тієї чи іншої мовної функції або мовної системи в цілому.


Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) – різні мовленнєві розлади, при яких у дітей порушене формування всіх компонентів системи мовлення , що відносяться до звукової і змістовної сторони.


Парафазія – порушення мовленнєвого висловлювання, що виявляється в неправильному вживанні звуків чи слів в усному і письмовому мовленні (заміна звуків, заміна слів близькими за звучанням або за змістом).


Розпад мовлення – втрата вже сформованих мовних навичок і комунікативних умінь внаслідок локальних уражень мозку.


Ринолалія – порушення тембру голосу і звуковимови, обумовлене анатомо-фізіологічними дефектами мовного апарату.


Ротацизм – неправильна вимова звуків р, рў.


Сигматизм – неправильна вимови свистячих і шиплячих звуків.


Тахілалія – патологічно прискорений темп мовлення.


Фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення (ФФНМ) – порушення процесів формування вимовної сторони мовлення в дітей з різними мовними розладами внаслідок дефектів сприйняття і вимови фонем.


Эхолалія – автоматичне повторення слів слідом за їхнім відтворенням.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Моя рідна, моя мила, Українська мова

💟10 ЦІКАВИХ ФАКТІВ ПРО УКРАЇНСЬКУ МОВУ💛🩵 1. Сучасна українська мова має близько 256 тисяч слів. 2. За лексичним запасом найближчою до укр...